torsdag 3 november 2011

V. 42+2 och bebis har det gött!!


I går var jag och Robert i väg till Östra för att kolla mej å bebis på överburenhetskontroll. Fick sitta med CTG och lämna urinprov samt blodtryck. Läkaren gjorde ultraljud för att kolla vattnet i magen å en massa annat. Han såg inte moderkakan så han fick även göra ett vaginaltultraljud :o/. Sen skulle han känna på hur "mjuk" jag var på livmodertappen...eller vad nu heter..?? Det var inte kul alls...gjorde ont.

Fast vad är väl de mot den bådande förlossningen...;O)

Men i alla fall moderkakan hittades och den var inte i vägen för bebisen så jag blev hemskickad. Vi skall tillbaka på lördag för ytterligare en undersökning, där ifrån kommer läkaren besluta när ev, en igång sättning skall ske.

Bara att vänta å se då... vill den själv eller ska vi hjälpa till?! bebis hade nog kunnat stanna till jul, blivit en jätte fin julklapp.


Nog om detta, jag har ju två syskon. Min storasyster Anneli som delar samma pappa med mej. Å så lillebror David som är helsyskon. Anneli är ju oxå gravid, och hon skall göra kejsarsnitt runt sen 14 nov. Helt plötsligt är våra bebisar snart födda på samma vecka ;O) jisses! Väldigt märkligt!

Ska bli kul med en jämn gammal kusin att leka med. Gå ut och promenera tillsammans och kusinerna får mycket utbyte av varanndra.

Sen får ju Annelis bebis massa fin hjälp av sina stora syrror, Melina (11 år) och Isabella (6 år). Har sagt att det får låna en bebis var å hjälpa till...;O)


Himla kul i alla fall att livet har så märkliga/roliga svängar..inte trodde väl jag å syster vi skulle få barn samma år 2011 å samma månad... vem vet samma datum?!


Jag hoppas bebis tittar ut på söndag den 6 nov, och är en frisk å kry sak. Att amningen funkar och vi får presentera bebis för nära å kära... Det ska bli mysigt!

Ja usch vilka bilder jag lägger ut här nu... så här se jag i alla fall ut just nu! Thii... Känner mej fin vissa dagar andra dagar som på kortet med vita tröjan är de lite värre ;O)

Men Robert säger att jag å så fin å det betyder sååå mycket! Han är så gullig och berättar hur mycket han älskar mej. Trots att ja mest klagar här hemma på allt...


Melina, Annelis stora tjej var här i förrgår och var ute å fota med min kamera. Hon är så duktig, hon vill bli fotograf när hon blir stor. Har gjort ett litet kollage på henne...





Sedan vill jag hälsa alla som kommenterar på min blogg! Jätte kul med lite feedback etc. Ni som aldrig kommenterar borde påta ner något ord tycker ja...


Ha de gott så ska jag vila upp mej för den stora dagen...om den kommer ;O)


Kramar Elin

6 kommentarer:

  1. Hoppas bebis kommer snaart!!
    All lycka till, en majmamma 2012

    SvaraRadera
  2. jag får ta och klämma dit några ord då =) kollar ofta om du har skrivit något nytt, Det är så kul att följa..
    Saknar er så himlans mycket, hoppas bebis kommer snart så man kan få se underverket som för övrigt kommer vara sötast av dom alla!!!
    puss

    SvaraRadera
  3. söt du är Elin!! Hoppas bäbisen tittar ut snart! Jag gissar på en tös :D Kram!

    SvaraRadera
  4. En sån gosig mage :) Tänk där inne ligger er lill* och bakas för fullt! Snart får ni träffa eran bebis och då kommer du glömma all den här jobbiga väntan :) Kram och lycka till! :)

    SvaraRadera
  5. snart får du gosa med din söta lill* bebis! tänker på er hela tiden, jag vill att TV:n ska vara släckt varje gång jag kollar bort mot ert hus. Puss o kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas det går bra på BB :) :D

    SvaraRadera