fredag 23 november 2012

5 saker jag lärt mig!

5 saker jag lärt mig efter jag fått barn:

1. Nysa tyst och under kontroll!
( blev så efter kejsarsnittet gjorde vansinnigt ont att nysa. När jag ammade fanns inga möjligheter att nysa. Bebis blev rädd och mjölk spruta hejvilt!)
2. Skita med sällskap.
( spännande varje dag med de pilliga sällskapet inne på dass. När han var mini låg han åtminstone still! Nu prövas det att smaka på dasspapper eller hitta grejer i duschbrunnen!)
3. Aldrig kunna sitta riktigt på sin stol.
( jag sitter ALDRiG rakt på en stol längre. Jag är alltid redo för något..torka mun, dra ner plutt när han ska stå i sin stol. Hämta något som måste ske NU.)
4. Inga sovmorgonar...
( Trots att vi oftast delar på att ta morgonen så blir det ju så att jag tar nästan alla. Robert reser med jobbet. Därför har min kropp numera ställt in sig på att vakna runt 7 även om Robert tar honom. Ja kan inte somna om.)
5. Planerar ALLT!
(minsta minut/sekund vet jag vad som skall ske. Om man skall ut å träffa kompisar till Aston har man Stenkoll på ALLT i skötväskan. Mat,blöjor,vatten... Ja ni fattar. Planering innan man åker iväg med bilen, slår samman detta med tex en sovtid. Innan gjorde jag de som föll mej i smaken när som.)

livets största gåva (enligt mig) ett underbart barn! Så listan är värd varenda punkt! ;0))
Håll tillgodo!! Tjiiing!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar