söndag 26 februari 2012

Aston Folke Bengt Strid

Idag var de dop kl 11 i Torsby kyrka. Många vänner och tjockasläkten var med! Gudfaddrar var min bror David. Roberts bägge bröder Jonny och Torbjörn.
Min vän Joanna och hennes kille Niklas sjung Kärleksvisan. Helt fantastiskt vackert. Hon har en helt underbar röst! Jag fällde en eller två tårar..

Kärleksvisan:
........
Var inte rädd. Jag går brevid dig.
Kom ta min hand. Jag håller i dig.
Här i min famn. Kan du våga tro.
Sänk dina murar. Jag ger dig ro.

För att jag älskar dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig när du är svag.
för du betyer allting för mig. Va inte rädd.
Jag går brevid dig.

Nu är jag din och nu kan jag andas. Här blir jag kvar.
För här vill jag stanna. Se på oss nu. Livet är vårt.
Se du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig så som du är
Och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära dig när du är svag.
för du betyder allting för mig.

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Och låt mig få bära mig när hoppet sviker.
du betyder allt för mig. Va inte rädd.
Jag står brevid dig.
För du betyder allt för mig!
.......

Efter var det mat och tårta i kärna skolas lokaler.
Vi såg på en liten födelsefilm på Aston.

Man springer runt när det är så mycket folk...hinner inte prata med någon. Ångest när man kommit hem och undrar om man varit artig,trevlig eller ens närvarande?!
Hoppas att alla hade en trevlig dag, för det kändes som Aston tyckte det!!

Tack ALLA igen!!

2 kommentarer:

  1. Åååh, jag hade så gärna velat komma.. Men jag var ju sjuk... :(

    SvaraRadera
  2. Han var ju så gullig Alicia var också gullig

    SvaraRadera